Eerste echte dag op de Ranch!

22 april 2017 - Ekshärad, Zweden

Zo vandaag stond de wekker om 8 uur, aangezien ik meteen mee wilde lopen met de paarden voeren. Helaas waren ze hier al mee bezig toen ik om half 9 aankwam. Om 9 uur gingen we aan het ontbijt. Ik had een lekker broodje met chocolade pasta! Mmm... Nadat we gegeten hadden gingen steentjes uit het gras rapen. Deze waren daar beland doordat er vorige week nog sneeuw lag. Ze hebben daarom met een sneeuwschuiver, op het pad met steentjes, geschoven, en dit op het gras gegooid. Na een paar uurtjes stopte we hiermee want het waaide vandaag echt heel hard! Het was ook behoorlijk koud. Deze zaterdag was de eerste les voor kleine kinderen. Het waren 4 kinderen waarvan 1 Nederlandse en 3 Zweedse. De les werd gegeven door Anita. Wij moesten naast de kinderen gaan lopen met de paardjes aan het halster. Na het rijden gingen de kinderen ook nog even de paarden poetsen en voeren. Rond 1 uur gingen wij lunchen. We aten de zoette aardappel soep van de dag daarvoor. Samen met Kaka brood en zelfgemaakte knoflook saus met héééél veel knoflook! Net na de lunch kwamen de eerste gasten aan. Deze blijven hier 3 nachten. Van de vier personen krijgt er eentje privé les van Mirije. Hier heb ik ook nog een tijdje staan kijken. Samen met Marleen ging ik het terras even uitzetten en schoonmaken, want dit stond nog in winter stand. Vervolgens gingen we de zadels invetten. We hebben er allebei twee gedaan, de rest doen we morgen. Om 5 uur ging ik samen met Sabine eten koken. We gingen Mango Chutney maken. Ik had dit nog nooit eerder op maar het was echt kei zoet! Ook hadden we komkommers met een sausje gemaakt van chilisaus + mayonaise + honing. Ik weet het... het klinkt niet zo lekker, maar het is zoooo lekker!! Na het eten de afwas gedaan, en geskyped met Marika en mijn moeder. Ze dachten hier dat we vanavond het noorderlicht zouden kunnen zien. Dit was helaas niet het geval. Om 22:30 ben ik mee gegaan de paarden voeren. Daarna wilde ik een heerlijke warme douche nemen. Dit bleek echter niet zo makkelijk te zijn, of hij was heel heet, of ijskoud. Morgen toch maar even vragen hoe de douche werkt. Haha. Nu lekker naar bed. Slaaplekker!