Tweede dag op de Ranch!

23 april 2017 - Ekshärad, Zweden

Om 8 uur stond mijn wekker, maar vandaag werd ik weer om 6 uur wakker. Vandaag had ik afgesproken om met Mireille de paarden in de ochtend te gaan voeren. We stonden om half 9 voor de schuur van het hooi. Ik zou eerst het hooi ui gooien over het weiland, maar toen vroeg Mireille of ik misschien quat wilde rijden. Dit vond ik echt super gaaf om te doen! Na het voeren van de paarden moesten we ze alleen nog even uitmesten. De paarden lopen dag en nacht buiten en kunnen ook onder een onderdak gaan staan. Gelukkig hoeven we de mest alleen op te ruimen in het zand. Om 9 uur stond het ontbijt klaar, klaargezet door Sabine en Marleen. Ik had zoveel honger dat ik 3 sneetjes en een eitje!  Om 10 uur kwamen er weer kleine kinderen om les te krijgen van Anita. Deze keer waren ze allemaal Zweeds. Ik mocht naast Sunny lopen, gelukkig was deze heel braaf en deed geen vlieg kwaad. Rond half 12 was deze les afgelopen en vroeg Anders of ik hem wilde helpen met een paar klusjes. Eerst moesten we de pingpongtafel achter uit de garage halen, en op het terrein plaatsen. Vervolgens moesten er weer een kast in de garage gezet worden. En de bank moest terug in de auto gezet worden. Half 1 ging ik helpen met de lunch klaarzetten voor de gasten. Zij kregen Pizza Quick. Het was al snel 2 uur. In de middag hebben Mireille en ik even een rondje paarden gedaan. 5 uur begonnen we weer met eten koken. Vandaag stond er schnitzel met zoete aardappel patat op het menu samen met broccoli. Als toetje hadden we de overheerlijke kladdkaka... mmmmm. Het was een grote afwas dus daar waren we wel een tijdje mee bezig. S'avonds was de vriend van Anders op de ranch, Kevin. Hij ging gezellige muziek spelen op zijn gitaar en zingen. Wat een gezellige avond was dit. De dag is weer voorbij gevlogen.

1. Frans:
    24 april 2017
    Hoi Carmen, je bent goed begonnen op de ranch en met je blog. Genoeg te doen daar, als ik het zo lees. En het eten bevalt, das ook belangrijk. Hoop dat je een mooie tijd hebt en ook mooie dingen gaat zien. Zeker wel laat nog licht daar?