De afgelopen 10 dagen

8 mei 2017 - Ekshärad, Zweden

Hallo allemaal,

Hier weer even een update hoe het hier in het hoge noorden gaat. Mireille is ondertussen helaas alweer vertrokken naar huis, gelukkig voor het team komt ze in juli weer terug! Samen met Anita en Sabine ben ik naar een loppis geweest. Dit is iets typisch Zweeds, het is een soort rommelmarktje. Hier hebben we lekker rondgekeken en wat spulletjes gekocht. Anita haar zus kwam ook voor een weekje langs, met haar man en kinderen. Diezelfde avond was de alpurgisnacht. Deze avond werd er een groot vreugdevuur aangestoken, en werden er lente liedjes gezongen. De volgende avond aten we eland als avond eten. Dit was voor mij de eerste keer en het was echt kei lekker! S’avonds op elanden safari gegaan. De route was zo bijzonder mooi, door de prachtige natuur. We hebben ook nog twee elanden gezien. Op mijn vrije dag ging ik een mountain trail gereden op Smeagol. Wanneer Smeagol 5 keer off road gaat moet diegene die erop zit kladdkaka trakteren. Het gebeurde 7 keer, dus kladdkaka voor Sabine en Marleen. In de middag maar heel sportief op de fiets naar de ica gereden. Afgelopen week was het tevens ook heel warm, wel 22 graden! De nieuwe paarden gingen ook voor het eerst bij de kudde. Dit ging bijzonder goed… Zaterdag gaven Anita en Anders een feest op de ranch. Hier ging veel voorbereiding aan vooraf, drank bestellen, genoeg eten in huis halen en de saloon in orde maken. Ook waren er op die dag nog twee groepen met een staprit. Een daarvan had ook diner, jacuzzi en sauna besteld. Was dus flink rennen allemaal. Maar de avond was echt leuk! Veel eten geserveerd Om 1 uur moesten wij de bar sluiten. Rond 2 uur waren alle gasten weg. Hierna hebben wij nog na zitten borrelen, Kevin de zanger ging allemaal gezellige liedjes spelen op zijn gitaar. Om half 6 lag ik op bed, wat een top avond was dit!! Zondag mochten we heerlijk uitslapen en hebben we niet zoveel gedaan, alleen de paarden voeren. Maandag waren we ook nog vrij en hebben we een film middag gehouden met de meiden. Wat gaat de tijd hier snel! Hopelijk hebben jullie een beetje een beeld hoe het hier in z’n werk gaat. Ik zal ook wat foto’s en video’s uploaden voor de sfeer.