Derde dag op de Ranch!

26 april 2017 - Ekshärad, Zweden

Alweer maandag! Jeetje wat gaat de tijd snel hier... Vandaag half 8 de wekker gezet want ik wilde eerst nog even lekker douche. Gisteren had ik helaas geen warme douche, maar gelukkig vandaag wel! Na het douche de paarden voeren met Mireille, zij reed deze keer op de quad en ik ging het hooi uitstrooien. Na het voeren weer uitmesten. De gasten waren uiteindelijk kwart over 9 bij het ontbijt. Nadat hun hadden gepakt konden wij heerlijk gaan eten. Rond 10 uur waren we klaar met het ontbijt en gingen we alles weer afruimen. Na het afruimen ging ik hout halen voor de openhaard, het is vandaag best hard gaan sneeuwen het blijft zelfs ook een beetje liggen! Na het houd halen ben ik de post gaan halen op de quad. Vandaag kwamen er ook twee nieuwe paarden. Een paard is hier heen gekomen omdat een andere stagiair hier volgende maand ook heen komt, en die wilde haar paard graag meenemen. Net andere paardje heeft Anita voor de Ranch gekocht. Deze kwamen om 12:15 aan, en waren een beetje suf van de reis.  Om kwart voor 1 snel de lunch klaarzetten voor de gasten. We hadden broccoli soep, super lekker! In de middag sneeuwde het nog behoorlijk hard dus hebben we niet zoveel buiten kunnen doen. Daarom heb ik maar alvast kaarten geschreven. Met Buddy het nieuwe paardje ging het eerst echt niet zo goed. Later aan het einde van de middag knapte hij gelukkig alweer op. In de avond gingen we Devil's Chicken eten met rijst en gewokte groenten. Als toetje hadden we meloen met aardbeien ijs, mmmm... De afwas viel mee want we hadden al veer voor het eten af gewassen. Na het eten bij Cheyenne, het nieuwe paardje, een warme deken op gedaan, deze kwam namelijk uit Frankrijk met 20 graden. S'avonds heb ik samen met Anita nog hoeden gepast in de shop. Ze vertelde me veel over de verschillende soorten, heel interessant.

1. Frans:
    26 april 2017
    Sneeuw? Best bijzonder. Je bent wel een zegen voor de kok Je vind het allemaal lekker. Maar leuk allemaal als ik het zo lees.